Referansemarkedsføring
Med referansemarkedsføring utvider du din virksomhet gjennom anbefalinger. Studier viser at kunder som kommer via personlige anbefalinger, både er mer lønnsomme og mer lojale enn andre. De er mindre opptatt av pris og kommer oftere igjen. Det finnes metoder for å øke hyppigheten av slike anbefalinger, og med enkle, testede strategier kan du i stor grad bestemme hvilken type kunder du skaffer deg.
Vet du hvem som er de viktigste menneskene i ditt nettverk?
Hvordan får du kunder via referansemarkedsføring?
Referansemarkedsføring er en strukturert og systematisk prosess. Sentrale ingredienser er informasjon, oppmuntring og belønning.
De som snakker fordelaktig om deg og produktene dine, kaller vi referansekilder.
Hvem er dine viktigste referansekilder?
Hvordan kommer du i kontakt med dem?
Hva bør du si og gjøre for at de skal få lyst til å anbefale deg?
Interessant? Ta kontakt for en uforpliktende samtale.